Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/646
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBalogh, Ramon-Mihai-
dc.date.accessioned2019-04-12T10:03:00Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:07:33Z-
dc.date.available2019-04-12T10:03:00Z-
dc.date.available2021-03-01T11:07:33Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationBalogh, Ramon-Mihai. Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Timişoara: Universitatea „Politehnica” din Timişoara, Facultatea de Mecanică, 2011en_US
dc.identifier.isbn9786065543423-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/646-
dc.description.abstractCercetarea se referă la studiul poluării chimice generate de transporturile feroviare. Se indică şi o tehnologie de reducere a emisiilor de NOx pentru motoarele cu ardere internă ce echipează vehiculele feroviare. Obiectivele cercetării urmăresc găsirea unor noi soluţii tehnice în scopul reducerii poluării chimice datorate exploatării vehiculelor feroviare motoare cu scopul îmbunătăţirii calităţii aerului în zonă. Prin capitolele sale, lucrarea abordează interdisciplinar o cercetare bazată pe studiul surselor de poluare chimică şi al efectelor asupra sănătăţii umane şi mediului. Se abordează critic stadiul actual al cunoaşterii legat de metodele de reducere a emisiilor atât prin metode primare cât şi secundare. Cercetarea experimentală s-a realizat cu referire la emisia de NOx pe două standuri de laborator, modernizate, şi in situ, pe un motor diesel funcţionând. Pe ştandul de laborator s-au aplicat cicluri în regim static şi dinamic pe motorul diesel echipat cu sistem de reducere a emisiilor de NOx de tip RCS (Reducere Catalitică Selectivă). Pe al doilea s-au realizat măsurători în regim static în condiţii de laborator. Setul al treilea de măsurători reprezintă rezultatele obţinute în exploatare pe locomotivele diesel, în condiţii reale de trafic feroviar, pe două secţii importante de circulaţie, pe o locomotivă diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Concluziile lucrării evidenţiază necesitatea modernizării grupului diesel de pe locomotive având în vedere importanţa şi dezvoltarea sistemului feroviar şi a faptului că emisiile de oxizi de azot (care sunt precursori ai ploilor acide şi formării de ozon de joasă altitudine) contribuie în pondere considerabilă la poluarea generală a atmosferei, în zone urbane, periurbane şi interurbane, nemaiamintind şi nodurile de cale ferată, triajele şi complexele feroviare.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries9 Inginerie Mecanică;98-
dc.subjectLocomotive Dieselen_US
dc.subjectNoxeen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleCercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizatăen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_Balogh Ramon.pdf10.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.