Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/646
Titlu: Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată
Autori: Balogh, Ramon-Mihai
Subiecte: Locomotive Diesel
Noxe
Teză de doctorat
Data publicării: 2011
Editura: Timişoara: Editura Politehnica
Citare: Balogh, Ramon-Mihai. Cercetări teoretice şi experimentale privind reducerea emisiilor de NOx aplicaţie la locomotiva Diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Timişoara: Universitatea „Politehnica” din Timişoara, Facultatea de Mecanică, 2011
Serie/Nr. raport: 9 Inginerie Mecanică;98
Abstract: Cercetarea se referă la studiul poluării chimice generate de transporturile feroviare. Se indică şi o tehnologie de reducere a emisiilor de NOx pentru motoarele cu ardere internă ce echipează vehiculele feroviare. Obiectivele cercetării urmăresc găsirea unor noi soluţii tehnice în scopul reducerii poluării chimice datorate exploatării vehiculelor feroviare motoare cu scopul îmbunătăţirii calităţii aerului în zonă. Prin capitolele sale, lucrarea abordează interdisciplinar o cercetare bazată pe studiul surselor de poluare chimică şi al efectelor asupra sănătăţii umane şi mediului. Se abordează critic stadiul actual al cunoaşterii legat de metodele de reducere a emisiilor atât prin metode primare cât şi secundare. Cercetarea experimentală s-a realizat cu referire la emisia de NOx pe două standuri de laborator, modernizate, şi in situ, pe un motor diesel funcţionând. Pe ştandul de laborator s-au aplicat cicluri în regim static şi dinamic pe motorul diesel echipat cu sistem de reducere a emisiilor de NOx de tip RCS (Reducere Catalitică Selectivă). Pe al doilea s-au realizat măsurători în regim static în condiţii de laborator. Setul al treilea de măsurători reprezintă rezultatele obţinute în exploatare pe locomotivele diesel, în condiţii reale de trafic feroviar, pe două secţii importante de circulaţie, pe o locomotivă diesel hidraulică LDH 125 modernizată. Concluziile lucrării evidenţiază necesitatea modernizării grupului diesel de pe locomotive având în vedere importanţa şi dezvoltarea sistemului feroviar şi a faptului că emisiile de oxizi de azot (care sunt precursori ai ploilor acide şi formării de ozon de joasă altitudine) contribuie în pondere considerabilă la poluarea generală a atmosferei, în zone urbane, periurbane şi interurbane, nemaiamintind şi nodurile de cale ferată, triajele şi complexele feroviare.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/646
ISBN: 9786065543423
Colecţia:Teze de doctorat/Phd theses

Fişierele documentului:
Fişier Descriere MărimeFormat 
BUPT_TD_Balogh Ramon.pdf10.16 MBAdobe PDFVizualizare/Deschidere


Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.