Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarc, Paul Teodor-
dc.date.accessioned2019-04-17T07:21:27Z-
dc.date.accessioned2021-03-01T11:15:31Z-
dc.date.available2019-04-17T07:21:27Z-
dc.date.available2021-03-01T11:15:31Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationMarc, Paul Teodor. Conceperea şi realizarea unor structuri rutiere cu performanţe ridicate. Timişoara: Editura Politehnica, 2011en_US
dc.identifier.isbn9786065544062-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/688-
dc.description.abstractÎn prezenta teză de doctorat se analizează studierea unor factori de influenţă care, prin intermediul variaţiilor mari de temperatură, periclitează în mod frecvent structurile rutiere cu particularizare pentru straturile din asfalt, în scopul determinării proprietăţilor termo-fizice (conductivitate termică, căldură specifică, difuzivitate, efuzivitate şi emisivitate) şi conceperii şi realizării unor straturi asfaltice cu caracteristici termo-fizice şi fizico-mecanice superioare. Practic studiile evidenţiate în cadrul tezei de doctorat se axează în cea mai mare parte pe determinarea caracteristicilor termice ale mixturilor asfaltice, caracteristici cu ajutorul cărora se urmăreşte combaterea factorilor de influenţă rezultaţi din condiţiile de mediu la care sunt supuse continuu structurile rutiere în fazele de construcţie, reparaţie, precum şi în timpul duratei lor de serviciu. Datorită cunoaşterii distribuţiei de temperatură în fiecare strat asfaltic component al structurii rutiere, solicitările ce apar datorită variaţiilor de temperatură pot fi combătute. Fluctuaţiile de temperatură ale aerului zilnic şi sezonier, intensitatea radiaţiei solare, materialele ce alcătuiesc straturile structurii rutiere prin geometria acestora şi condiţiile de suprafaţă sunt unii dintre cei mai importanţi factori ce periclitează în mod semnificativ stabilitatea structurii rutiere. S-au adus contribuţii favorabile asupra îmbunătăţirii caracteristicilor termice prin conceperea şi realizarea unor mixturi asfaltice în compoziţia cărora s-a utilizat ca şi componentă, pe lângă materialele de bază, cenuşa de termocentrală, prin înlocuirea parţială şi totală a filerului. Aceasta ajută la obţinerea unor proprietăţi termo-fizice superioare, proprietăţi ce au un efect favorabil asupra caracteristicilor fizico-mecanice. Pe baza rezultatelor experimentale au rezultat o serie de concluzii interesante şi în acelaşi timp extrem de valoroase pentru domeniul infrastructurii rutiere, care mai departe deschid o serie de oportunităţi pentru cercetări ulterioare în domeniu.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherTimişoara: Editura Politehnicaen_US
dc.relation.ispartofseries5 Inginerie Civilă;87-
dc.subjectStructuri rutiereen_US
dc.subjectPerformanţeen_US
dc.subjectTeză de doctoraten_US
dc.titleConceperea şi realizarea unor structuri rutiere cu performanţe ridicateen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Teze de doctorat/Phd theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BUPT_TD_MARC Paul.pdf14.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.