Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/688
Title: | Conceperea şi realizarea unor structuri rutiere cu performanţe ridicate |
Authors: | Marc, Paul Teodor |
Subjects: | Structuri rutiere Performanţe Teză de doctorat |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citation: | Marc, Paul Teodor. Conceperea şi realizarea unor structuri rutiere cu performanţe ridicate. Timişoara: Editura Politehnica, 2011 |
Series/Report no.: | 5 Inginerie Civilă;87 |
Abstract: | În prezenta teză de doctorat se analizează studierea unor factori de influenţă care, prin intermediul variaţiilor mari de temperatură, periclitează în mod frecvent structurile rutiere cu particularizare pentru straturile din asfalt, în scopul determinării proprietăţilor termo-fizice (conductivitate termică, căldură specifică, difuzivitate, efuzivitate şi emisivitate) şi conceperii şi realizării unor straturi asfaltice cu caracteristici termo-fizice şi fizico-mecanice superioare. Practic studiile evidenţiate în cadrul tezei de doctorat se axează în cea mai mare parte pe determinarea caracteristicilor termice ale mixturilor asfaltice, caracteristici cu ajutorul cărora se urmăreşte combaterea factorilor de influenţă rezultaţi din condiţiile de mediu la care sunt supuse continuu structurile rutiere în fazele de construcţie, reparaţie, precum şi în timpul duratei lor de serviciu. Datorită cunoaşterii distribuţiei de temperatură în fiecare strat asfaltic component al structurii rutiere, solicitările ce apar datorită variaţiilor de temperatură pot fi combătute. Fluctuaţiile de temperatură ale aerului zilnic şi sezonier, intensitatea radiaţiei solare, materialele ce alcătuiesc straturile structurii rutiere prin geometria acestora şi condiţiile de suprafaţă sunt unii dintre cei mai importanţi factori ce periclitează în mod semnificativ stabilitatea structurii rutiere. S-au adus contribuţii favorabile asupra îmbunătăţirii caracteristicilor termice prin conceperea şi realizarea unor mixturi asfaltice în compoziţia cărora s-a utilizat ca şi componentă, pe lângă materialele de bază, cenuşa de termocentrală, prin înlocuirea parţială şi totală a filerului. Aceasta ajută la obţinerea unor proprietăţi termo-fizice superioare, proprietăţi ce au un efect favorabil asupra caracteristicilor fizico-mecanice. Pe baza rezultatelor experimentale au rezultat o serie de concluzii interesante şi în acelaşi timp extrem de valoroase pentru domeniul infrastructurii rutiere, care mai departe deschid o serie de oportunităţi pentru cercetări ulterioare în domeniu. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/688 |
ISBN: | 9786065544062 |
Appears in Collections: | Teze de doctorat/Phd theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_MARC Paul.pdf | 14.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.