Utilizaţi acest identificator pentru a cita sau a face link la acest document:
https://dspace.upt.ro/xmlui/handle/123456789/848
Titlu: | Cercetări privind influenţa stării amestecului carburant şi a naturii combustibilului asupra performanţelor şi gradului de poluare ale unui motor cu aprindere prin scânteie cu injecţie în poarta supapei |
Autori: | Irimescu, Adrian |
Subiecte: | Motoare cu aprindere prin scânteie Teză de doctorat |
Data publicării: | 2009 |
Editura: | Timişoara: Editura Politehnica |
Citare: | Irimescu, Adrian. Cercetări privind influenţa stării amestecului carburant şi a naturii combustibilului asupra performanţelor şi gradului de poluare ale unui motor cu aprindere prin scânteie cu injecţie în poarta supapei. Timişoara: Editura Politehnica, 2009 |
Serie/Nr. raport: | 9 Inginerie Mecanică;58 |
Abstract: | Utilizarea biocombustibililor pentru alimentarea motoarelor cu aprindere prin scânteie reprezinta una din caile de reducere a emisiei de dioxid de carbon, gaz care desi nu este toxic contribuie la amplificarea efectului de sera, cu efecte negative asupra schimbarilor climatice la nivel global. Datorita influentei complexe a naturii combustibilului asupra functionarii motoarelor, studiul comportarii sistemelor de alimentare, precum si cercetarile privind modificarea performantelor si gradului de poluare, devin o necesitate în perspectiva utilizarii pe scara larga a biocombustibililor. Prin studiul formarii amestecului în diferite conditii de functionare a motorului, precum si pentru utilizarea a diferite clase de combustibili, se pot cuantifica influentele diferitilor factori care duc la modificarea performantelor si gradului de poluare ale unui motor cu aprindere prin scânteie. Metoda numerica dezvoltata de autor pentru determinarea starii amestecului în poarta supapei, permite studii complexe, care combinate cu un calcul al ciclului de functionare, pot modela comportarea motorului în diferite conditii si la alimentarea cu amestecuri de benzina-alcool. Masuratorile efectuate au urmarit determinarea temperaturii amestecului carburant, a puterii efective, precum si a gradului de poluare în diferite conditii si la diferite concentratii de izobutanol în amestec cu benzina. Rezultatele obtinute prin studiile teoretice au fost confirmate experimental în privinta temperaturii amestecului carburant. De asemenea, încercarile experimentale au identificat concentratia maxima de izobutanol în amestec cu benzina pentru care performantele energetice, precum si gradul de poluare ale motorului sunt la un nivel apropiat de valorile înregistrate la alimentarea cu benzina. |
URI: | http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/848 |
ISSN: | 1842-4937 |
Colecţia: | Teze de doctorat/Phd theses |
Fişierele documentului:
Fişier | Descriere | Mărime | Format | |
---|---|---|---|---|
BUPT_TD_Adrian Irimescu.pdf | 29.45 MB | Adobe PDF | Vizualizare/Deschidere |
Documentele din DSpace sunt protejate de legea dreptului de autor, cu toate drepturile rezervate, mai puţin cele indicate în mod explicit.